Wspieramy działalność chóralną
  • Language / язык
 
Kraj: Poland
Data rozpoczęcia: 2009-10-18
Dostępne tłumaczenia:

V Festiwal Chórów GAUDE CANTEM w Bielsku-Białej

V Festiwal Chórów GAUDE CANTEM w Bielsku-Białej
wyniki

W konkursie uczestniczyło 12 chórów.Oto wyniki ogłoszone kilka godzin temu:

Grand Prix i złoty medal w kategorii chórów akademickich: Chór Akademii Techniczno - Humanistycznej w Bielsku-Białej, dyrygent Jan Borowski (na zdjęciu obok)
kolejny złoty medal w kategorii chórów akademickich: Chór Akademii Muzycznej w Katowicach, dyrygent Aleksandra Paszek-Trefon
dyplom brązowy w kategorii chórów akademickich: Chór Kameralny Zachodniopomorskiego Instytutu Technologicznego w Szczecinie, dyrygent Iwona Wiśniewska-Salamon

kategoria: chóry mieszane
złoty dyplom: Mesani pevski zbor Odmev Kamnik z Kamnika (Słowenia), dyrygent Ana Smrtnik
srebrny dyplom: Chór Epifania z Warszawy, dyrygent Wiesław Jeleń
brązowy dyplom: Chór Mieszany im. Fryderyka Chopina z Bekescsaby (Węgry^), dyrygent Jozsefine Agnes Razga

kategoria: chóry kameralne
srebrny dyplom:
Chór Epifania z Warszawy, dyrygent Wiesław Jeleń
Zespół Wokalny IMPREVISTI z Warszawy, dyrygent Marta Czarkowska
brązowy dyplom:
Chór Kameralny BREVIS z Bielska-Białej, dyrygent Dominika Jurczuk-Gondek
Zespół Rodzinny AKORD z Gostyni, dyrygent Agnieszka Patalong
Carmina Nova z Pragi, dyrygent Lucie Hrebikova

kategoria: chóry dziecięce
złoty dyplom: Riga 1st Music School Choir z Rygi (Łotwa), dyrygent: Andra Fenhane

Gratulacje!


Przypomnę, że w ubiegłych latach laury na Gaude Cantem zdobyli:

w 2005 r. - Bielski Chór Kameralny z Bielska-Białej, dyrygent Beata Borowska
w 2006 r. - Chór Kameralny Akademii Medycznej we Wrocławiu, dyrygent Agnieszka Franków-Żelazny
w 2007 r. - Chór Kameralny Musica Viva Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, dyrygent Marek Gandecki
w 2008 r. - Zilinsky miesany zbor z Żyliny (Słowacja), dyrygent Stefan Sedlicky

Organizatorem festiwalu jest PZChiO Oddział w Bielsku-Białej.

Następna edycja festiwalu odbędzie się w dniach 22-24.10.2010 r.

Zobacz także


Komentarze

2009-10-18  ·  Jakub Grabowski
Niestety mimo dość wysokiego wpisowego (400zł) festiwal był bardzo źle przygotowany organizacyjnie. Nie było sal do przebrania - było mi wstyd jak panie koło 60 z chóru z zagranicy musiały się wspólnie z nami przebierać w szatni. Inną niedogodnością było to, że na obiad trzeba było jeżdzić na drugi koniec miasta. Dla nas jako małego zespołu wokalnego nie posiadającego własnego transportu było to szczególnie uciążliwe.
2009-10-19  ·  Leszek Żak
Co do kiepskiej organizacji niestety muszę potwierdzić.. Natomiast w newsie jest mały błąd - Grand Prix dostał Chór Akademii Techniczno-Humanistycznej ;)
2009-10-19  ·  Agnieszka Nowak
Gratulacje dla wszystkich chórzystów i dyrygentów! Cieszę się, że mogłam uczestniczyć w takim wydarzeniu.
Szczególnie podobał mi się chór Odmev Kamnik ze Słowenii - zasłużone złoto :)
i chór p. Darka też miałam okazję usłyszeć po raz pierwszy, ale tylko na inauguracji. żałuję, że nie słyszałam waszego występu konkursowego, bo akurat się przygotowywaliśmy do naszego. ciekawa bardzo byłam Kiss from a rose w waszym wykonaniu, bo też mamy to w repertuarze :)
pozdrawiam wszystkich chóralnych szaleńców z obsypanego nagrodami Chóru Akademii Techniczno-Humanistycznej :)
2009-10-19  ·  Dariusz Dzida
Za błąd przepraszam, już poprawiony. Jakoś ta nazwa nie może mi się utrwalić chociaż jest to największa i, jak się okazuje, najbardziej rozśpiewana uczelnia w moim mieście. No cóż, rzeczywiście byliście bardzo dobrze przygotowani. Nagrody zasłużone.
2009-10-19  ·  Agnieszka Nowak
Dziękujemy :) nazwa rzeczywiście mało przyswajalna i mało muzyczna ;)
ale jakoś ATcHór nie chce się stać się oficjalną ;)
2009-10-19  ·  Dariusz Dzida
Podoba mi się nazwa ATcHór. Pomysłowa i dużo bardziej chwytliwa jak obecna :)
Co do niedogodności związanych z brakiem garderoby + dużej odległości do miejsca obiadu to się zgadzam. No cóż, takie są tu warunki, nie ma zbyt dużo sal do przebierania w BCK, a chóry są liczne. Obiady kiedyś były jeszcze dalej jak w tym roku, więc jest poprawa. Za to były smaczne i w ładnym miejscu (przy lotnisku z widokiem na Beskidy).
Z pozytywnych stron wymieniłbym inteligentną "wyprawkę" (kto daje każdemu chórowi plan miasta i przewodnik?), bliskość kwater dla przyjezdnych, bardzo ładne pamiątki uczestnictwa oraz dość duży budżet na nagrody (który zauważyły zwycięskie chóry :). Sala koncertowa jest również niezła w porównaniu z niektórymi innymi miejscami.
Ach i sprawa chyba najważniejsza: zapewniona możliwość kilkukrotnego śpiewania pozakonkursowego : w koncercie inauguracyjnym, sobotni popołudniowy recital w okolicznych kościołach i dodatkowo (dla chętnych) oprawa Mszy Św. w niedzielę. Który organizator stwarza takie możliwości zaprezentowania się przed publicznością?
2009-10-21  ·  Agnieszka Nowak
chyba trzeba poczynić starania w celu zmiany nazwy chóru ;)

co do braku miejsca do przebierania się, to zgadzam się, to jest po prostu specyfika BCK, które nie do końca jest przystosowane do przyjęcia na raz tylu osób w garderobach. niestety, chyba nie ma w Bielsku dogodniejszego miejsca do zorganizowania konkursu. a czy obiady dla takiej dużej liczby osób dałoby się zorganizować gdzieś bliżej BCK? też wątpię, nie kojarzę w pobliżu żadnego tak dużego lokalu...

a co do puli nagród, to naprawdę festiwal jest pod tym względem wyjątkowy - ze świecą szukać podobnie wysokich nagród (nawet w konkursach zagranicznych). co do sali koncertowej- hmm, co kto lubi, ja za nią nie przepadam :P

a ta ilość koncertów to też racja, duży plus :) w końcu koncerty to najlepsza promocja chóru :)
2009-10-22  ·  Jakub Grabowski
Po zobaczeniu jeszcze raz oficjalnych wyników konkursu - łącznie z punktacją http://www.gaudecantem.pl/edycja09wyniki.html nie sposób oprzeć się wrażeniu, że dostaliśmy 1 pkt mniej tylko po to żeby zaoszczędzić 2600zł - mój zespół IMPREVISTI - 89pkt, a od 90 był złoty dyplom - w naszej kategorii nie przyznano w ogóle złota.

Z całego festiwalu jedyną rzeczą jaką dobrze wspominam był koncert w kościele św. Stanisława - bardzo przyjemna akustyka.
Jeśli chodzi o to wielokrotne występowanie przed publicznością - koncert inauguracyjny to moim zdaniem nieporozumienie - jaki jest sens, żeby ludzie brali urlop w pracy tylko po to, żeby przyjechać zaśpiewać 1 utwór??
2009-10-23  ·  Agnieszka Nowak
forma koncertu inauguracyjnego nie jest czymś specyficznym dla Gaude Cantem - w paru innych konkursach też śpiewa się po jednym utworze na rozpoczęciu. a poza tym, to od samego początku było wiadomo, że do zaśpiewania pierwszego dnia festiwalu będzie jeden utwór (patrz: Gaude Cantem--> regulamin- -> warunki uczestnictwa--> punkt 5).
czarno na białym opisane są zobowiązania chóru biorącego udział w festiwalu- nie podoba się regulamin - można wybrać inny festiwal, których mamy w Polsce pod dostatkiem :)

co do ilości punktów przyznanych IMPREVISTI - nie było mi dane usłyszeć Waszego chóru podczas konkursu, ale proponowałabym po prostu z pokorą przyjąć decyzje jury, a nie doszukiwać się "spiskowej teorii dziejów". i tak, jakby nie było, w swojej kategorii zostaliście uznani za chór najlepszy i ja z tego bardzo bym się cieszyła.
nie jest też zjawiskiem rzadkim na konkursach brak złotego medalu w danej kategorii...

2009-10-24  ·  Jakub Grabowski
Forma koncertu inauguracyjnego była znana - nie zmienia to jednak faktu, że mi ona niezbyt pasuje i nie wiedzę w niej większego sensu.

Jeśli chodzi o spiskowe teorie dziejów to zawsze byłem przeciwny ich wymyślaniu i na wielu konkursach na których dostaliśmy 2,3 lub żadnego miejsca nawet mi do głowy nie przyszły jakieś teorie.
Tutaj zaśpiewaliśmy bardzo dobrze i pozostał niedosyt. No i zupełnie nie jestem w stanie zgodzić się z sugestią jury (wyrażoną oficjalnie na zakończeniu konkursu) , żeby zespoły takie jak nasz (6-8 osób) nie wybierały repertuaru 6 głosowego - w moim rozumieniu była to uwaga świadcząca o pewnej ignorancji.


2009-10-25  ·  Agnieszka Nowak
no tak, niedosyt po dobrym koncercie na pewno pozostaje. ale niedostyt to jedno, a sugerowanie, że były jakieś machlojki przy punktacji sa chyba nie na miejscu...
ja miałam okazję słyszeć Was w repertuarze 6-głosowym (nagranie Abendlied z Waszej strony internetowej) i mnie się ten utwór w Waszym wykonaniu bardzo podoba. ale coż, ale ja zdaję się tylko na moje amatorskie chóralne ucho...
2009-10-25  ·  Dariusz Dzida
Jakub ma trochę racji. Czytałem komentarz jurora z Rybnika (zresztą to ten sam profesor, który rzucił na Gaude uwagę zacytowaną przez Jakuba), z którego wyraźnie wynika, że oni (jurorzy) lubią chóry wieloosobowe (np. akademickie). W Rybniku takich nie było i nagród głównych nie przyznano. Coś w tym jest. Oni albo preferują liczne chóry albo po prostu jeszcze nie trafili na bardzo dobrze śpiewający chór kilkuosobowy. Wiadomo, że jeśli śpiewa kilka osób, wszyscy muszą być dobrzy, bo słychać wszystkie niedociągnięcia. W dużej masie wpadki się tracą. Opowiem anegdotę o tym: znajoma chórzystka opowiadała mi, że pojechała ze swoim chórem na występy zagraniczne. Chór liczy ok. 40 osób. Moja znajoma nie umiała połowy repertuaru i markowała podczas występu. Myślicie że ktoś to zauważył na widowni? :) W małym zespole takie numery nie przejdą.
2009-10-25  ·  Dariusz Dzida
Zapomniałem dodać, że "Imprevisti" zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie. Dobrze się ich słucha. Nie traćcie ducha i śpiewajcie dalej.
2009-11-19  ·  Jakub Grabowski
Na konkursie w Szamotułach jury było nastawione na zespoły wokalne i jest tego efekt - Imprevisti zdobyło nagrodę główną. Pozostałe nagrody na stronie http://www.fkzg.org/Konkurs2009wyn.htm
Choralnet.org · Rejestracja24 - internetowa rejestracja pacjentów · projektowanie stron www · hosting: niebieski.net ·